نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

یه فکر

 

چند روزی هست که دارم فکر می کنم این پنج شنبه چه اتفاقی افتاده

با خودم میگم

باید بفهمم

یکی از دوستهایم می گفت : خیلی وقت پیش ها در این روز مسیر هدایت انسانها ترسیم شده خیلی واضح

نظر شما چیه ؟

فکر

mind

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       همه اش تقصیر این فکره

   آخر یه روزی . . .  

  از دستش راحت میشم    شاید ناراحت

مهم نیست

اما برای خیلی ها مهمه

نمی دونم چرا دارم این قدر پر رمز و راز صحبت میکنم

می خواستم بدونم شما فکر می کنید یا به افکار بقیه فکر می کنید   نمی دونم چقدر از شماها عمق این مطالب رو حس می کنید

اما آرزو می کنم که یک روز بفهمید که هنوز نمی فهمید

یه عده آدم ها با فکرشون زنده هستند

یه عده هم زیاد فکر نمی کنند

از هر کدومشون هم که بپرسی میگن از این بهتر نمیشه 

شاید خیلی های دیگه با همین فکرشون خودکشی کردند

خیلی ها هم با بی فکری شون مردند

 

نمیدونم در این کلاف سر در گم 

من و تو باید چه جوری باشیم

همین الان یک جمله پر مغز و استخونی از امیر مومنان علی (علیه السلام ) به یادم اومد

ایشان می فرمایند:(نقل به مضمون )

برای دنیایت طوری باش که تا ابد می خواهی زنده بمانی

و برای آخرتت آن گونه باش که انگار فردا رفتنی هستی

 

شاید معنی این جمله این باشه که

که باید خودت تشخیص بدهی 

بعضی کارها رو باید دربارشون فکر کنی

و به خیلی چیزها اهمیت ندهی

 

 

 

 

 

به یاد آن آدینه حضور ۲

نمی دانم ای کسی که متن  مرا می خوانی چقدر مرا می شناسی

اما من این جملات را به یاد آن کس که مردمان می گویند جمعه ای می آید 

و من می گویم که هر لحظه چشم به راهم

برای همین هم قبل از اینکه جمعه بیاید به شما می خواستم بگم که

چرا با او صحبت نمی کنی ؟

چه طور میشه که با هر کسی سر صحبت رو باز می کنی اما با او ؟؟/

می دونم راست می گی با خودت می گی دیوانه است اومده  به این چیز ها داره گیر میده

اگه از من توضیح بخواهند توضیح می دهم اما اگه کسی نخواست آزاده می تونه اعتقاد خودش رو داشته باشه

 

  الان هم می خواهم حضور او را حس کنم  به همین خاطر چند بیت به او تقدیم می کنم 

 

دل به کوی تو فرستادم و امید بود

                                    بپذیری و نگاهی به فرستاده کنی

 

بی تو -ای روح و روان - زنده نشاید آنی

                                    بی دل آرام ، دل آرام نگیرد نفسی

 

امیدوارم که همه ما بتونیم حقیقت یا حقیقت ِ حقیقت و خیلی چیزهای دیگر رو بدونیم

دوست زیاد دشمن کم

 

امروز می خواهم یک جمله از اون جمله های ناب امیر المومنین رو به شما هدیه بدهم

حضرت علی (علیه السلام ) می فرمایند :

زبانت را به نرم گویی  و سلام کردن به دیگران عادت بده

دوستانت بیشمار

و

دشمنانت اندک

می شوند .

خوش به حالت اگه این طوری هستی

 

امروز داشتم دفترهام رو مرتب می کردم که یه دفتری به چشمم خورد  بازش کردم دیدم خیلی وقت پیش ها

  این حدیث رو توش نوشتم :

  امیر المومنین می فرمایند :

      خوشا به حال آن کس که عبادت ( بندگی ) و دعای خود را برای خدا خالص گرداند

     و قلبش را به آنچه چشمانش می بیند

                مشغول نسازد

      و یاد خدا را به سبب آنچه گوشهایش می شنود

                       فراموش نکند

     و از آنچه به دیگری بخشیده شده

              اندوهگین نشود .

           راستش رو بخواهید  پنج شش دقیقه  رو همین جملات فکر کردم و به خودم قول دادم

         و به خودم قول دادم که تا اونجا که می تونم به این چند عبارت زیبا عمل کنم

  

     

 

 

 

 

 

 

به یاد آن آدینه حضور ۱

 

امروز گفتم : به یاد کسی بنویسم که در تنهاترین لحظه هایم از او کمک می گرفتم

می خواهم به او بگویم : اگر ۱۰۰۰ سال از ناپیدائیت می گذرد به یقین می دانم که می آیی

حتما می گوئید چرا ؟

و من

میگویم : اگر حضور کسی را احساس کنی و ببینی که هرگاه از او کمک می خواهی یاری

میشوی دیگر چه احتیاجی به دیدن روی او خواهد بود

نمی دونم چقدر تونستم مطلبم رو برسونم

اما به یاد او این یک جمله را به او تقدیم میکنم

ای راحت روانم دور از تو ناتوانم

باری بیا که جان را در پای تو فشانم

این هم روا ندارم کآیی برای جانی

بگذار تا برآید در آرزوت جانم

و ....

این شعر از فخر الدین عراقی شاعر قرن ۸