نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

۷ روز مانده تا نیمه شعبان

اولا این قسمت نوشته های پازلی به لطف خدا هر هفته برگزار می شه

اما برگردیم به نیمه شعبان، همان روز اردیبهشتی

برای این پست خیلی فکر کردم چند کلمه ای به ذهنم آمد

خواستم به جای نوشتن برای تو ای بزرگ از خاندان بزرگان، اشکهایم را بنویسم ؛ با خود گفتم اشک فراق را که نمی نویسند شاید اشک را باید قطره قطره اینجا به یادگار بگذارم و یا اشک را در کنار باران رحمت تو بریزم تا در مهربانی ات محو شود و هیج کس نبیند.


خواستم به جای نوشتن از فکرهایم ، برای تو بنویسم اما دیدم فکر من کوچکتر از آن است که تا معنای تو را در قالب کوچک کلمات بفهمد؛ فکرهایم برای بزرگداشت یاد تو شاید به سان کار بچه ای برای پدرترش باشد ، چه آنکه بچه هر کار کند باز هم نمی تواند معنای پدر بودن را بفهمد.


خواستم به جای نوشتن بگویم، فریاد بزنم که تو هستی وجود داری، حاضری و حال ما را می‌بینی.


اما دیدم بودن تو که دلیل نمی خواهد، حضور تو که روشن است، دیدم با چه زبانی برای تو می توانم صحبت کنم، زبانی که دروغ را بر روی زبان خود آغشته ؟ نه بهتر است خاموش باشم . . .


خواستم بنشینم و بر حال زار خود گریه کنم شیون کنم اما شنیدم


کمی آن سو تر ندایی آسمانی در گوشم زمزمه می کند

او رحمت برای تمام عالم است

او مولای ما امام زمان است که می خواهد با رحمت و رأفت خویش، به دیگران درس انسانیت را معنا کند؛ او می خواهد عقل ها را کامل کند و دین خدا را بر بندگان عرضه کند، به آنها بفهماند بهترین راه و آسوده ترین راه زندگی از کدام مسیر شروع می شود ؟


به خودم امیدوارم شدم و نوشتم


امام زمان ما امام همه جهانیان است؛ اگر جهانیان بفهمند.

نظرات 9 + ارسال نظر
نسیم 1387/05/20 ساعت 15:28 http://nasim313.blogfa.com

یا مهدی(عج)

عالم فدای قامت رعنای تو / سنگ فرش کهنه دل خاک زیر پای تو

دیدن روی چو ماهت آرزوی خستگان / ای فرغ فاطمه بر هر دو چشمم جای تو

فکر کنم ای فروغ فاطمه درست باشه

سلام
من که مفصلات نظراتم رو برات فرستادم، اما اینجا اعلام میکنم که خیلی عالی و روان می‌نویسی، خیلی خوبه که آدم حرفهاش رو لا به لای قواعد ادبی گم نکنه، احسنت.
موفق باشی

ممنون از نظرت استاد

علی 1387/05/24 ساعت 21:30

سلام
امام زمان ما امام همه جهانیان است؛ اگر جهانیان بفهمند و می فهمند و نمی فهمند.
کیست که او را نشناسد و چشم براه آمدنش نباشد؟ کیست که حق را نجوید و نپوید؟
کیست که موعود تمامی مکاتب -الهی و بشری- را به فطرت خویشتن نخواند؟

اما نیست آنکه به هنگام فتنه ترکش نکند. نیست آنکه در راهش از شهوت مال و مقام بگذرد.

چه نیک می شناسندش و چونان قبیح نمی شناسند...

هنوز هم هستند و خواهند بود افرادی که با یک تلنگر همچون حر برگردند و سر تسلیم فرود آورند

به راستی نمی دانیم شاید خیلی ها در همان ثانیه های قبل از ظهور با او شدند

حسنا 1387/05/24 ساعت 21:48

زرد و نیلی و بنفش
سبز و آبی و کبود
با بنفشه ها نشسته ام
سالهای سال
صیحهای زود
در کنار چشمه سحر
سر نهاده روی شانه های یکدگر
گیسوان خیس شان به دست باد
چهره ها نهفته در پناه سایه های شرم
رنگ ها شکفته در زلال عطرهای گرم
می ترواد از سکوت دلپذیرشان
بهترین ترانه
بهترین سرود
مخمل نگاه این بنفشه ها
می برد مرا سبک تر از نسیم
از بنفشه زار باغچه
تا بنفشه زار چشم تو که رسته در کنار هم
زرد و نیلی و بنفش
سبز و آبی و کبود
با همان سکوت شرمگین
با همان ترانه ها و عطرها
بهترین هر چه بود و هست
بهترین هر چه هست و بود
در بنفشه زار چشم تو
من ز بهترین بهشت ها گذشته ام
من به بهترین بهار ها رسیده ام
ای غم تو همزبان بهترین دقایق حیات من
لحظه های هستی من از تو پر شده ست
آه
در تمام روز
در تمام شب
در تمام هفته
در تمام ماه
در فضای خانه کوچه راه
در هوا زمین درخت سبزه آب
در خطوط درهم کتاب
در دیار نیلگون خواب
ای جدایی تو بهترین بهانه گریستن
بی تو من به اوج حسرتی نگفتنی رسیده ام
ای نوازش تو بهترین امید زیستن
در کنار تو
من ز اوج لذتی نگفتنی گذشته ام
در بنفشه زار چشم تو
برگهای زرد و نیلی و بنفش
عطرهای سبز و آبی و کبود
نغمه های ناشنیده ساز می کنند
بهتر از تمام نغمه ها و سازها
روی مخمل لطیف گونه هات
غنچه های رنگ رنگ ناز
برگهای تازه تازه باز می کنند
بهتر از تمام رنگ ها و رازها
خوب خوب نازنین من
نام تو مرا همیشه مست می کند
بهتر از شراب
بهتر از تمام شعرهای ناب
نام تو اگر چه بهترین سرود زندگی است
من ترا به خلوت خدایی خیال خود
بهترین بهترین من خطاب میکنم
بهترین بهترین من

نیره 1387/05/25 ساعت 17:25

سلام ...
زیبا بود ... زیبا ...
..
من به روزم
منتظرتم ..
التماس دعا
پیشاپیش این عید بزرگ بر تو مبارک ... بارها و بارها ..
..
یا علی

مهر 1387/05/26 ساعت 09:21 http://Doayam.blogsky.com

سلام دوستم!

نیمه شعبان روز میلاد امام زمان

منجی عالم بر همه شما

دوستان مبارک باشد!

شما در دعاهایم هستید.
التماس دعا!

پوریا 1387/05/26 ساعت 18:47 http://Aleyasin.jbg.ir

سلام بر شما دوست عزیز
این عید بزرگ بر شما مبارک
غرض از مزاحمت این بود که خواهش کنم از شما که من را که مثل شما در حال راه اندازی وبلاگی مهدوی هستم راهنمایی کنید تا من چگونه کد همین تواشیحی را که در وبلاگتان گذاشته اید را بگذارم یعنی اگر می شود من را راهنمایی کنید که چگونه می توانم کد تواشیح و یا مدیحه سرایی هایی را که در وصف امام زمان(عج) است را به صورت کد پیدا کنم
اگر یک منتظر را یاری فرمایید از شما ممنون می شوم
اجرکم عندالله

نرگسی 1387/05/27 ساعت 00:02 http://nargesi.blogfa.com

زمان ، بی‌حضور تو ای روح هستی!

بهار است و مرغ خوش الحان ندارد

...

سلام دوست گرامی

میلاد آقا صاحب الزمان بر شما مبارک

به امید روزی که ظهور آقا را به هم تهنیت بگوییم

اللهم عجّل لولیّک الفرج

...

[گل][گل][گل]

مریم 1388/05/11 ساعت 13:16

امام زمان ما امام همه جهانیان است؛ اگر جهانیان بفهمند. ..

یادمون نره خودمون هم جز همون جهانیانیم!!!!!

خودمون که هی از اون دم میزنیم فهمیدیـــــم؟؟!!! باورش داریم؟؟؟؟؟؟

نکنه زندگیمون زندگیه جاهلی باشه و مرگمون هم .....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد