نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت سوم

این نوشته رو نخونید و منتظر پست بعدی باشید یا هم کامل بخونید و نظرتون رو هم بگید !

خدایا آخرین شب قدر هم تموم شد 

و من نه قدر رو دونستم  

نه قدر کسی رو که همه ملائکه توی این شب شده بودند خدام او  

همون آقایی که برای ما دعا می کنه و ما رو خیلی دوست داره  

 

خدایا نمی خوام بگم این دنیای مجازی خوبه و دنیای حقیقی خوب نیست اما این همین دنیای مجازی شده پلی برای ارتباط با افرادی که شاید هیچ وقت اونها رو نبینی ولی از فکر اونها بهره بگیری  این دنیای مجازی جایی هست که هر آدم یه نشونه داره به نام ایمیل یا آدرس یه وبلاگ  

خیلی از تعلقات دنیا حقیقی رو نمی تونه با خودش بیاره توی این دنیا  

تو این دنیای مجازی باید فکر کنه نقد کنه یا نقد بشه  

تو این دنیای مجازی می تونه خودش رو عوض کنه و خیلی کارهای مثبت دیگه که ما همیشه بدی های این فضای عجیب رو به همدیگه گوشزد می کنیم  

 

خدایا بگذریم این رو گفتم تا خیلی ها بدونند مجازی شدن آدم ها به این معنی نیست که حتما از تو روی گردون شدند و دارند در سراشیبی انحطاط می روند  

شاید خیلی هاشون از بودن با آدم هایی که فقط می خواهند پول دربیاورند منافع شخصی خودشون رو داشته باشند خسته شدند  

 

خدایا آخرین شب قدر امسال که گذشت  

ولی می دونم گفتی همیشه فرصت داری اگه خواستی بیای در خونه ی ما در خونه به روی تو باز هست اما مواظب باش در دیگه ای رو اشتباهی به جای خونه ی من نزنی اگه آدرس دقیق من رو می خوای من یک سری نماینده تام الاختیار دارم توی زمین می تونید به اونها مراجعه کنید  

همون کسی که کارهای همه خلایق رو امشب به او سپرده ام یعنی امام عصر علیه السلام  

 

خدایا  

وقتی شب قدر تموم شد  

خیلی با خودم کلنجار رفتم اما دیدم خیلی امیدوارم به لطفت نمی دونم این نا امیدی مثل اینکه رفته بود مثل این پست (می نویسمت امید می خوانمت ای خدا) خدایا می دونم امید داشتن به تو کلید مشکلهای ما هست و در مقابلش قفل اون امید داشتن به خلق خدا هست  

پس از تو خواهش می کنم من به قفل مبتلا نکنی و کلید رو گم نکنم  

 

خدایا می خواهم فریاد بزنم که تو هیچ وقت بنده هات رو فراموش نمی کنی  

تو بهترین خواسته رو برای بنده ات فراهم می کنی ولی من که بنده ام فکر می کنم که نه خدا همه راهها رو داره به روی من می بنده ، این رو هم خودت می دونی که اگه حرفی زدم شکایتی کردم هم از روی نادانی ام هست هم از روی ضعفم  

 

خدایا من رو ببخش به خاطر تمام لحظاتی که غرق در فراموشی از تو بودم  

 

تا مناجاتی دیگر فعلا  

 

شاید همین چند خط باعث شد از این به بعد بیشتر با تو واگویه داشته باشم و حرف بزنم  

 

پس تا بعد 


مطالب مرتبط :

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت اول

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت دوم

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت چهارم

نظرات 12 + ارسال نظر
lمجتبی 1387/07/04 ساعت 03:18 http://bande007.blogfa.com

سلامی به گرمای هوای اهواز
آقا دستت درد نکنه آخه حرف دل خیلیا رو گفتی. واقعا اینکه شب های قدر رو پشت سر گذاشتیم و باید منتظر سال دیگه بمونیم، خیلیا بودن که تو پارسال بودن و امسال نبودن. من خودمو میگم همیشه آرزوم این بود که خدا جوون اگه سال دیگه نیستم به رحمت و ببخششت منو ببخش.
دلم این روزا خیلی شکسته از روزگار و زمونه از خودم ...

بارها و بارها شده که سر بودن تو این دنیای مجازی با خودم کلنجار رفتم و فکر کردم که یه جورایی ازش برم بیرون اما شاید تا حدودی از وبلاگ نویسی فاصله گرفتم اونم به خاطر اینکه چون هم فکری و مشورت توش کم شده.
این دنیای مجازی یه خوبیای داره که نمی تونم کامل ولش کنم، میتونی با کسی صحبت کنی و درد دل کنی بی آنکه ببینیش، می تونی با خدا و امام زمان (عج) راحت تر صحبت کنی، درد دل کنی.

در پایان صحبتام منم درخواست شما رو از خدا می کنم: پس از تو خواهش می کنم من به قفل مبتلا نکنی و کلید رو گم نکنم.

خیلی حرف زدم

التماس دعای مخصوص واسه حل مشکل آقا و خودمو همه ی جوونا

یا علی

خدانگهدار

شلمان 1387/07/04 ساعت 20:03 http://shelman.blogfa.com/

شلمان نامه (اندر حکایت بوالفضول)

سلام
تو دنیای مجازی همفکر یا هم اندیش یافتم ولی تو دنیای واقعی خیلی کم
دلیلش رو نمیدونم چیه!!!
نمونش اینه که این مطلب که نوشتید دقیقا شب بعد از بیست و سوم به مغزم خطور کرد که خدایا دیشب همه بیدار بودن چون احتمال قدر بودنش زیاد بود و الان اکثرا خوابن یعنی میشه کسی مثل من جامونده باشه و امشب یا یه شب دیگه بیاد درخونت و بهش بگی برو تموم شد ؟ امکان نداره درخونت همیشه به روی نادمین بازه
الان تقریبا همخونی داره با فکرم این نوشته شما...
ولی تو دنیای واقعی از اون شب خیلی هارو دیدم وخواهم دید ولی مطمئنم هیچ کدوم این فکرارو نمیکنن
شایدم فکر کنن ولی نمیگن
التماس دعا

سلام عیدتون مبارک آقا رجا
امیدوارم طاعاتتون قبول درگاه حق بوده باشه
برای ما هم دعا کنید

سلام خدمت برادر گرامیم

طاعات و عباداتتون قبول

نمیدونم چی بگم. خیلی بحث پیچیده ای هست. فکر کنم قبل از سربازی هم مطالبی در خصوص دنیای مجازی مینوشتید که یادم نیست تموم شد یا من آخرش رو نخوندم.

به هرحال تمام وسایل اطراف ما میتونند برای ما پلی باشند به صعود یا راهی به نزول

عیدتون مبارک


به روزم

یا علی

چه زود گذشت خدایا...!

سهره 1387/07/09 ساعت 20:56 http://redgalexy.blogfa.com


جشن پیروزی داد بر بیداد ،
پیروزی کاوه بر ضحاک ،
داریوش بر گئوماتای مغ ،
زایش نخستین زن و مرد آریایی (مشیه و مشیانه)،
جشن برداشت محصولات کشاورزی و میوه ها ،
جشن اعتدال هوا و
برابری روز و شب ؛
جشن "مهرگان"
مبارک.

سلام ممنون از ویرایشتون خیلی جالب بود برام دیدگاه شما نقاط مثبت زیادی دارد و البته گاهی هم با زاویه متفاوت تر(-:
روز جمعه است التماس دعای فرج

سهره 1387/07/15 ساعت 06:44 http://redgalexy.blogfa.com

هر یک از ما آسمانی داشت در هر انحنای فکر...
جیب های ما صدای جیک جیک صبح های کودکی میداد؛
ما گروه عاشقان بودیم و راه ما
از کنار قریه های آشنا با فقر
تا صفای بیکران میرفت.
بر فراز آبگیری خود بخود سرها همه خم شد؛
روی صورتهای ما تبخیر میشد شب ،
و صدای دوست می آمد بگوش.

"زنده یاد سهراب سپهری"
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

15 مهرماه ؛سالگشت تولد عارف،شاعر و نقاش چیره دست معاصر؛سهراب سپهری ست.
یاد و نام او و "خسرو شکیبایی" - شیفته ی عاشقش – گرامی
و
روانشان شاد باد.

نسیم 1387/07/15 ساعت 10:26 http://nasim313.blogfa.com

سلام
اینکه گفتید مخاطب قرآن درباره واژه انسان شاید در هر آیه فردی یا افرادی خاص باشد، قبول دارم ولی حتما مخاطب قران در آیه

فَإِذا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی‏ فَقَعُوا لَهُ ساجِدینَ ( سوره ص آیه 72)
پس چون او را [کاملاً] درست کردم و از روح خویش در آن دمیدم، سجده‏کنان براى او [به خاک‏] بیفتید.

فقط حضرت آدم نیست، البته تمام انساها هم نیستند. بحثی که در مورد تعریف انسان شده خیلی آرمانی هست و هدف خلقت انسان و هستی وجود این انسانهای آرمانی هست، کسانی که از ملائکه برترند و.... یه روایتی به این مضمون هست که اگه رسول خدا، حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) نبودند، خداوند هستی را نمی آفرید.
در هر صورت ما جیره خور و وام دار وجود ائمه(انسان های کامل) هستیم و امیدواریم زیر سایه اونها به مراحل و درجات والای انسانی برسیم. تمام تلاش ائمه و احکام الهی که خداوند قرار داده در جهت رشد و شکوفایی قوای انسانی ما بوده.
درهر صورت اگه نخواهیم خودمون را در مسیر رشد و تکامل روحی و انسانی قرار بدیم، شاید ظاهر انسانی داشته باشیم ولی انسان نیستیم، یعنی خدا می دونه چهره برزخی ما چه حیوانی میشه( دور از جون) یا در قیامت به چه شکلی محشور میشیم.
یا علی

نکته مهم در بحثی که فرمودین این هست
ولیکن در نوشته شما به این نحو بیان نشده

در مورد تقسم بندی هم که نوشتید
این یک نوع تقسیم بندی هست
ولی این تقسم بعدی به تمام ابعاد انسان اشاره نمی کنه

موسوی 1387/07/15 ساعت 17:29 http://kashanhami.blogfa.com

سلام
خسته نباشی
« داستان یک رئیس جمهور از ابتدا تا امروز» آخرین مطلب وبلاگ حامی است.

وبلاگتون یک کم مورد تامل بود اگه خواستید بیشتر باید درباره اش صحبت کرد

اما این پست آخرتون یک حالت جدید داشت

سلام

واژگان تعریف نشده در سینما رو ببینید.

پستتون بیشتر تبلیغاتی بود دوست عزیز

سهره 1387/07/20 ساعت 22:13

روزگارت سبز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد