نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

جارو بردار هاردت را بتکان

چه اسفند ها    آه.....

چه اسفند ها دود کردیم

 

برای تو ای روز اردیبهشتی

                                     که گفتند این روزها  

 

                         می رسی       

 

                                              از همین راه.

                                  شعر از قیصرامین پور



امسال هم داره میره و من موندم چه جوری باهاش خداحافظی کنم

موندم خاطرات تلخ و شیرین رو چه جوری فراموش کنم

موندم که حرفهای خوب و بد رو چه جوری پاک کنم

و موندم که کارهای خوب و بدم رو چه جوری با خدا حساب کنم


تنها کاری که به ذهنم رسید این بود

جارو رو برداشتم هر چه خاطره بد حرفهای بد و کینه و ... رو همه شون کشیدم تا پاک کنند صفحه دلم رو   و از هیچ بشری دلخوری نداشته باشم

هارد کامپیوترم رو هم یک خانه تکانی دادم چون هارد جدید گرفته بودم

گفتم حالا که هارد کامپیوترم عوض شده


تو هارد دلم فقط خوبی ها رو ذخیره کنم و بدی ها را فرمت کنم و اگه لازم بود fdisk کنم


این هم شد هارد تکانی امسال ما


پ.ن : از همه اونهایی که امسال اومدن به اینجا تشکر می کنم و سال خوب و پر از موفقیت رو براشون آرزو می کنم .


این فایلی رو که گذاشتم رو می تونید دانلود کنید


لینک دانلود  حجم ۱.۲ مگابایت

‌‌مهربان باش مهربانی کن و مهربانی را یاد بده

امروز که روز ولادت پیامبر اکرم و امام صادق بود به نظرم از بهترین روزهای خدا بود


پیامبری که رسول مهربانی بود

اما نمی دانم چرا ما با هم مهربان نیستیم

چرا با مهربانی با هم برخورد نمی کنیم

چرا مهربانی در بین مردم جامعه معنایی ندارد


به نظرم این دنیای ماشینی به جای اینکه ماشین ها رو به استخدام انسانها قراربده

مردم رو ماشینی کرده

صبح می روی اداره ظهر میای خونه

عصر می روی دنبال کار دوم


شب هم که میشه می خوابی تا فردا


نمی دونم اگه زندگی رو فقط به همین کارها خلاصه کنیم خوشایند هست یا نه ؟!!!


بگذریم  به ما چه ؟


تکیه بر کعبه بزن

جمعه ها طبع من احساس تغزل دارد

ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد

بی تو چندیست که در کار زمین حیرانم

مانده ام بی تو چرا باغچه ام گل دارد

شاید این باغچه ده قرن به استقبالت

فرش گسترده و در دست گلایل دارد

تا به کی یکسره یکریز نباشی شب و روز

ماه مخفی شدنش نیز تعادل دارد

کودکی فال فروش است و به عشقت هر روز

می خرم از پسرک هر چه تفال دارد

یازده پله زمین رفت به سمت ملکوت

یک قدم مانده زمین شوق تکامل دارد

هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها

تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد...

(سیدحمیدرضابرقعی)


به نقل از وبلاگ

http://www.negarejan.blogfa.com

ماه ربیع آمد

حلول ماه ربیع الاول ماه جشن و سرور اهل البیت ( ع ) را به تمامی مسلمین تبریک می گوئیم .


رسول گرامی اسلام (ص ):


هرکس بشارت ماه ربیع الاول را به من بدهد


من هم بشارت بهشت را به او می دهم .


امام مهربانی ها

امروز شهادت امام رضا بود و من فرصت نکردم

مطلبی بنگارم این مختصر رو الان می نویسم تا هر چه زودتر کاملش کنم


امام رضا به امام رئوف و مهربان مشهور هستند

در توصیف این شخصیت بزرگوار شما را به لینک های زیر ارجاع می دهم


ویژه نامه شهادت امام رضا (علیه السلام)


حسن بن علی وشاء کیست؟

امامت و معرفت از دیدگاه امام رضا

امام‏شناسی از دیدگاه امام هشتم‏علیه السلام


چرا شیعه میگوید امام رضا شیر پرده را زنده کرد  ؟


 

رفت از میان ما رسول مهربانی و آیینه بخشش و بزرگواری



رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن دل هر مسلمانی را به درد می آورد

پیامبری که به جز مهربانی و محبت از او گزارش نشده ، او که به همه معرفت می آموخت

در آن آخرین لحظات عمر، حرفی شنید که تاریخ باید برای تاوان دادن این حرف هنوز هم سیر قهقهرایی خود را بپیماید ،‌پیامبر تقاضا قلم و دوات کردند تا در آن بنویسند آنچه که مسلمانان به آن عمل کنند و مانع تفرقه آنها شود

اما متاسفانه و به گزارش صحیح بخاری (که اهل سنت در عظمت این صحاح ششگانه می گویند صحیح ترین کتابها بعد از قرآن) عمر می گوید ان الرجل لیهجر (محققین می توانند به صحیح بخاری مراجعه کنند هنوز این عبارت در کتاب صحیح بخاری هست و حذف نشده ) معنایش را من نویسنده شرم دارم بنویسم بزرگترین اهانت را عمر در کنار بستر پیامبر به جناب ایشان گفت پیامبر دیگر تقاضای قلم و دوات نکردند و مطلبی ننوشتند چرا که آنجا عمر گفت حسبنا کتاب الله یعنی کتاب خدا ما را بس است (ترجمه زیر نویس دار این جمله یعنی ما دیگر به حدیث غدیر و وصایت امیر المومنین کاری نداریم و کار خودمان را انجام می دهیم)

و در سقیفه بنی ساعده شش نفر بیسواد و ... دور هم گرد آمدند و سرنوشت اسلام را با دستان خویش به قهقهرا بردند و چنان زاویه ای ساختند که میان اسلام واقعی و اسلام آنها فاصله با طول زمان بیشتر می شود

و افسوس که ما هم باید تاوان این نابخردان تاریخ را تا امروز بدهیم و از دانش اهل بیت عصمت آن چنان که باید بهره مند نباشیم


ادامه مطلب ...