نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

واژه های بی تکلف

ای واژه های بی تکلف ذهن من به کمکم بشتابید

و مرا برهانید از انبوه این همه تکلف واژه ای

واژه های

دوست نداشتنی

لوکس

شیک

حکیمانه

فیلسوفانه

عاشقانه

...

این واژه ها کلاف سر درگم زندگی ما را

در هم تنیده اند

و برای ما بهانه هایی هستند

برای بودن

و 

ماندن


برای اینکه تارهای آن را از جدا نکنیم

آزاد نشویم

آزاد نمانیم

و فقط افسوس آزادی را بخوریم


واژه آزادی از اولین واژه هایی بود که به بند کشیده شد

برای مردم به اشتباه تعریف شد

و مردم به همین اشتباه دل خوش کردند


وقتی واژه ها را می دزدند دیگر دزد معنایی ندارد

چون واژه ای نمی ماند که دزدی را بنویسد


وقتی حقی را غصب می کنند واژه ها در سکوت خویش شعله ور می شوند

ناله سر می دهند اما از درون

طاقت گفتن هم ندارند انگار لال شده اند

و کمی آن طرف تر


حبیبه خدا نقش بر زمین مانده و دستانش را به سوی همسر یگانه اش می برد

در که آتش گرفته

شعله ها به جای واژه ها آمده اند

و منطق خود را بیان می کنند


و این بار حبیبه خدا دخت پیامبر اکرم غضبناک از آن دو غاصب حق مولا از دنیا می رود







پ.ن 1:‌هنوز هم باید بنشینم و از واژه های زمان حضرت علی گله کنم ، به آنها بگویم چرا از حضرت علی نپرسیدید راه زمین و آسمان را 


فکر کنم هنوز هم دعوایم با این واژه ها تمام نشود



س. ن (سوال نویسنده): شما چی هر گله ای با واژه ها داشتین تو قسمت نظرات بگین


یکی از بهترین خواننده های وبلاگ نظری دادن که قسمتی اش رو اینجا میاریم 


این پست من را یاد این شعر قیصر امین پور انداخت:
وقتى جهان‎/ از ریشه جهنم‎/ و آدم‎/ از عدم ‎/ وسعى‎/ از ریشه هاى یاس مى آید‎/ وقتى که یک تفاوت ساده‎/ در حرف‎/ کفتار را‎/ به کفتر‎/ تبدیل مى کند‎/ باید به بى تفاوتى واژه ها‎/ و واژه هاى بى طرفى‎/ مثل نان‎/ دل بست‎/ نان را ‎/ از هر طرف بخوانى‎/ نان است!

نظرات 17 + ارسال نظر

واسه ما شاعر نما ها هم امان از قافیه های مصنوعی.
متنت زیبا بود.خیلی از ته دل بود.نه؟؟

راستش من فکر می کنم این هایی که می نویسم
حس شاعرانه هست
مثل یک باد میاد و می ره

اگه نه ساحت شعر وشاعری خیلی با کلاستره

مرهم 1388/02/12 ساعت 09:59

واژه ها معنی ندارند برایم
هیچ گله ای ازشون ندارم

ریحانه 1388/02/12 ساعت 18:20

درود بر شما دوست اندیشمند
چه زیبا اسارت ازادی را بیان کرده اید
چه زیبا بی معنا شدن واژه های بامعنی را به تصویر کشیده اید
وای برما ...
امروز تعریف نشده های روزگاران قدیم را به هر صورتی که شده است در معادله های زندگی جای میدهیم و ان فرمولهای اساسی را از زندگانیمان پاک کرده ایم
وای برما
اری من از همه گله دارم من امروز از واژه ها گله دارم از واژه هایی که روزگار مرا دشوار کرده اند
من امروز گله دارم از شیک بودن های عریانی
گله دارم از باشخصیت بودن های بی سوادی
من امروز از همه گله دارم
از نگاههای زیر چشمی نا اهلان
از کنایه های بی معنای نامردان
از ...
اه ...
بار الهی تنها به تو تکیه میکنم و تها از تو و پیشوایانت پیروی میکنم
حقا که الگویی نیست به از فاطمه (س)برای من و همنوعات من

پیروز باشی دوست اندیشمند
به راستی که دور از ان گلایه ها سپاسی بی پایان دارم از شما و هزاران انسان دیگر که هنوز انسانیت را فراموش نکرده اند
شاد باشی


به دین وسیله روز معلم رو به خودم تبریک میگم

ممنون از متن زیبای شما

بگذار عشق تو در واژه هایم جاری باشد اگرچه ...

مرهم 1388/02/13 ساعت 10:18

راستی روز معلم با یک روز تاخیر مبارک
حواسم نبود در خصوص معلمی شما
اینکه نوشتم واژه ها معنایی ندارند یعنی دعوا ندارم باهاشون
میتونیم نشنویم یا نگیم اونهارو

رها 1388/02/15 ساعت 16:01

گله کردن از واژه ها موضوع جالبی هست ولی ذهن خسته جایی برای گله کردن ندارد آن هم از واژه ها . در این دنیا که بدی و سختی را باید دید و چشید و گذشت ترجیح میدهم واژه ها را قورت بدم و ذهنم را برای گله کردن از واژه ها خسته تر نکنم.
این پست من را یاد این شعر قیصر امین پور انداخت:
وقتى جهان‎/ از ریشه جهنم‎/ و آدم‎/ از عدم ‎/ وسعى‎/ از ریشه هاى یاس مى آید‎/ وقتى که یک تفاوت ساده‎/ در حرف‎/ کفتار را‎/ به کفتر‎/ تبدیل مى کند‎/ باید به بى تفاوتى واژه ها‎/ و واژه هاى بى طرفى‎/ مثل نان‎/ دل بست‎/ نان را ‎/ از هر طرف بخوانى‎/ نان است!

ا 1388/02/20 ساعت 21:48

ا

مرهم 1388/02/21 ساعت 09:28

مسکوت شدید چرا

با سلام:

مستند شهادت حضرت زهرا (س) فقط از کتب سنی ها!!

منتظرتون هستم

یا علی[گل][گل][گل]

اقلیما... 1388/02/24 ساعت 20:45

سلام
احسنت

چرا اینجا شکلک نداره؟؟؟!!!!!!!!! D:

سلام دئوست عزیز وبلاگت عالیه

سما 1388/02/26 ساعت 11:21

عالی بیان کرده بودید. هر روز بهتر از دیروز.

وفات فاطمه زهرا رو تسلیت میگم

آسمونی باشید و سبز

سینا 1388/02/28 ساعت 08:06 http://zonism.blogfa.com

سلام
تشکر و در امان حق باشید.

گل نرگس چه می کنی با غم یاس کبود ؟

"آجرک الله یا بقیه الله"

این هم از عمر شبی بود که با یار گذشت...
سلام
ایشالله بعدا...

سلام با عنوان " کسی خبردار نشود؟" به روزم
یا علی

مریم 1388/03/05 ساعت 21:49 http://lahzeh.blogsky.com

واژه ها دستمالی می شوند توی دستهای سرد ما...دلم برای واژه های سبز تنگ شده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد