نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

ای کاش الان می بود ...

امروز شنیدم تو اخبار این روزها سالگرد دکتر چمران هست 

با خودم گفتم اگه همچین آدمهایی الان بودن دیگه مملکت ما مشکلی نداشت 

این هم یک جمله عمیق از این مرد 

همیشه آرزو داشتم اگر دوستانم میخواهند از من دفاع کنند

به خاطر حق دفاع کنند  

نه بخاطر محبت و دوستی، اگر به هدف من علاقمندند،

به خاطر طرفداری ازحق باشد نه رحم و شفقت

به دوستی دلسوخته و رنجدیده

که احیاناً کسب قلب او ثواب داشته باشد.

«مصطفی چمران»

این هم چند تا لینک برای شناختن ایشون و کتابهاشون

سایت دکتر چمران 

کتابهای دکتر چمران برای دانلود

کتاب مصطفی چمران مردی برای تمام فصول

کتاب شناسی دکتر مصطفی چمران

نظرات 8 + ارسال نظر
حمید 1388/03/31 ساعت 00:43 http://felfel.mahblog.com

وبلاگ خوب و جالبی دارید

خوشحال میشم تبادل لینک کنیم

منتظر جوابتون هستم

سلام . به وبلاگ ما تشریف بیارین و نظرتون رو به ما بگین ... خوشحال میشیم و حتما از نظرتون استفاده می کنیم .

سما 1388/04/03 ساعت 12:00

ایراد بیشتر آدما به اینه که خیلی از ابعاد مهم زندگی رو فدای چند تا بُعد محدود میکنن و از خیلی جاها کم میارن! مثل خودم من!
خیلی وقتا یادمون میره که در کنار دیدن زیبایی ها گاهی هم لازمه که با زشتیها مبارزه کنیم و یا برعکس...
یادمون میره که وقتی داریم به خدا نگاه میکنیم باید دنبال خودمون بگردیم و وقتی به خودمون نگاه میکنیم دنیال خدا بگردیم...
و ...
ولی اینقدر که از دکتر چمران خوندم ظاهرا زندگی کردن رو خوب بلد بوده... مطمئنا همچین آدمهایی الان هم هستن فقط مشکل اینجاست که خیلی کمن و این تاثیر حضورشونو خیلی کمتر میکنه!

گفت گشته ایم ما ...

مرهم 1388/04/03 ساعت 14:47

سلام
آره جداً جای امثال ایشون خالیه
منم امروز یادش افتادم چند جملهه ازش گذاشتم
راستی عیدهای آینده شما هم مبارک

ستایش 1388/04/04 ساعت 12:41 http://lafkadi0.blogsky.com

کجایند مردان بی ادعا؟!!
این روزها ادعا ، حق خواهی و ... حال آدمو به هم می زنه و جای امثال چمران بدرقم خالیه !

به روزم

رها 1388/04/05 ساعت 11:43 http://raha0.parsiblog.com

سلام جناب وثوقی.
آره خوب گفتی... اگه ما امثال شهید چمران و شهدای دیگه مثل شهید خرازی و باقری و همت و باکری و زین الدین و ... و همینطور شهید بهشتی و مطهری و ... رو داشتیم... الآن این وضع رو نداشتیم... هر چند که الان هم باید شکر کنیم که آقا رو داریم ... وگرنه معلوم نبود وضعمون چی بود...
شاد باشید و سلامت...

من بیشتر منظورم افرادی بود که همه تخصص بالایی داشتن و هم برای مملکت کارهای اساسی کردن
کسی که مثل چمران راحت توی آمریکا هست میگه من راختی رو نمی خوام این خیلی ارزش داره

ریحانه 1388/04/06 ساعت 17:32

درود بر شما اندیشه سازان اندیشند
مطلب به جا و زیبای بود
کشور ایران کم از این جوانمردان حق طلب نداشت ولی افسوس که زود بار سفر بستند و از این دنای نیرنگ الود رهایی یافتند

باشد که با تفکر در افکار بلندچمران و دیگر همانند های او ایرانی اباد را بنا سازیم

پایدار و برقرار باشید
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد