نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

حضرت آیت‌الله وحید: عظمت عزای فاطمیه امسال کمر وهابیت را شکست

حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی اظهار داشت: روز شهادت حضرت زهرا(س) به حول و قوه خدا و به عنایت ولی‌عصر(عج) در این مملکت علمی بلند شد که کمر وهابیت را شکسته و دنیا را بیچاره کرد.

به گزارش شفقنا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، در دیدار با گروهی از دانشجویان و فضلای سبزوار که عصر امروز در دفتر این مرجع تقلید در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: گفته اند که در فاطمیه جوانان دامن همت به کمر زده اند و آن حرکت مظلوم را احیا کرده اند.



این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز بزرگ‌ترین خدمت احیای فاطمیه است، قضیه حضرت زهرا(س) امتیازش این است که مشتمل بر دو رکن تولی و تبری است، روز شهادت حضرت زهرا(س) به حول و قوه خدا و به عنایت ولی‌عصر(عج) در این مملکت علمی بلند کرد که کمر وهابیت را شکسته و دنیا را بیچاره کرده است.


وی با اشاره به پرده ای که از سوی دفتر این مرجع تقلید برای بزرگداشت شعائر فاطمیه تهیه شده بود، اظهار کرد: وقتی فاطمیه برپا شد ما فکر کردیم که ممکن است علمای الازهر یا علمای سعودی اعتراض کنند که این غوغا برای چیست، لذا پرده ای عزاداری ترتیب دادیم که یک کتاب شرح دارد، از قرآن شروع می شود و به سنت قطعیه تمام می شود و کمر همه علمای عامه را آن پرده می شکند، در مسجد اعظم قم که آن جا بحث ما در دنیا پخش می شود، اعلام کردیم که اگر تمام علمای عامه جمع شوند، فخر رازی هم زنده شود از جواب این پرده عاجز است.

براساس گزارش رسا، این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین و تشریح طرح این پرده پرداخت و متذکر شد: «آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» آن چه پیغمبر به شما داد بگیرید، بعد از این جمله داده پیغمبر را آورده ایم، «ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» امام منتقدین عامه در رجال عاجز شده از اشکال بر سند این روایت. نتیجه این است که بعد از هزار سال نتوانستند این گفته پیغمبر را انکار کنند، آن وقت مسأله این است منتهای کمال بشر این است که به جایی برسد که خدا از او راضی شود و رضایت او تایع رضایت خدا شود و غضبش تابع غضب خدا شود؛ مدلول این حدیث که مورد اتفاق تمام علمای مذاهب اسلام است این است که رضا و غضب خدا تابع رضا و غضب فاطمه زهرا است، این است که عقل سرگردان می شود.

وی افزود: بعد در این پرده یک آیه آورده ایم با این مضمون کسانی که خدا و رسول(ص) را اذیت می کنند «لعنهم الله فی الدنیا و الآخره» این نفس کلام و بعد آن حدیث را از صحیح بخاری آورده ایم؛ حدیث این است که «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یُؤْذِینِی مَا آذَاهَا» فاطمه پاره از ای وجود من است، اذیت او اذیت من است به نص قرآن هم اذیت او موجب لعن خدا و پیغمبر است.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی سپس اظهار داشت: اگر نصیب شما این شده است که روز شهادت حضرت زهرا(س) کوشش کنید و محیط آن شهر را منقلب کنید این بزرگ ترین مرهم بر جراحت قلب ولیعصر است؛ اوست که می بیند چه بدنی زیر خاک رفته و خبر دارد که چه گذشته است؛ آن روز آن شهر سیاه پوش تسلیت به امام زمان می شود؛ اگر او راضی شد رضای خدا آنجاست، سعی کنید اسم تان از این دفتر قلم نخورد.

وی بیان داشت:‌ سال به سال باید این روز عظمتش مضاعف شود؛ آن چه که امسال بوده سال دیگر دو برابر شود؛ اگر این قدم برداشته شد، خواه یا ناخواه نتیجه آن نیز مشخص است.


حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به جایگاه حضرت علی(ع) اظهار داشت: علی همان کسی است که شب 19 ماه رمضان وقتی ضربت به سر او خورد جبرییل بین زمین و آسمان فریاد زد «تهدمت والله ارکان الهدی» این ندای جبرییل بود اما خود او، افتاد به محراب و غرق به خون و گفت «فزت و رب الکعبه»، کسی که هزار ضربت در غزوات پیغمبر بر بدنش وارد شد یک آخ نگفت و یک آه نکشید اما وقتی آن بدن را تحویل پیغمبر داد گفت «نفسی علی ظفراتها محبوسه یا لیتها خرجت مع ظفراتی» این است که شهادت حضرت زهرا(س) آبرویی برای خدمت گذارانش مهیا می کند که هنگام جان دادن، شب اول قبر، روز قیامت کبری سزای آن عمل را خواهید دید، آن چه که اسم شما را در این دفتر نگه می دارد و قلم بر این اسم نمی خورد این برنامه است.


به نقل از وبلاگ وحید دهر

لینک مطلب


مطلب مرتبط

فایل صوتی درباره شناخت مقام حضرت زهرا 

گره گشای محشر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد