نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

سریال 3 ریال، وقت نماز رو بی خیال

چه می دونم

باید بگم

نمی گن گیر می دی ها !!!

اما حالا که عنوان به این قشنگی به ذهنم زده پس میگم


این تی وی ما یا بقیه رسانه های تصویری موجود چه چسبی داره لامصب که آدم رو سر جاش می چسبونه


این سریال ها که چی بگم از نون شب هم واجبتره فک کنم جدیدا جزو واجبات شده باشه

مثلا مامانت یا بابات میگه برو نون بخر میگی نمیشه باید جومونگ ببینم

یا مرد ... چهره ببینم و از همین سریال ها که اکثرشون 3 ریال هم بیشتر نمی ارزند و اول و آخرشون

معلومه


حالا اگه خدای مهربون از آدم خواسته باشه که

5 نوبت باهاش حرف بزنی و نمازی بخونی از کدوم قسمت زندگی کم میشه

که یا نمی خونیم میگیم باشه بگذارید به حساب !!! یا هم می گذاریم آخر وقت یا هم نمازمون رو قضا می خونیم


به نظرم این خدا خیلی مظلومه چون تمام سریال های تلویزیون رو حفظ هستیم


اما برا نماز دعاهای جدید یاد نمی گیریم


نمازمون رو به سرعت نور می خونیم تا ...


اینها رو که دارم میگم چون مونیتور روش به منه دارم به خودم میگم

شاید آدم شدم


پ.ن :‌خدایا من از تو می خوام که چسب های زندگی من رو از یاد تو غافل نکنه


س.ن : با کلمات زیر جمله بسازید

سریال/ نماز/ زندگی /تکراری/ خدا / انسان 

سین مثل سفره

گفتم توی این عید باستانی و ملی و ایرانی و فارسی و از این حرفها هیچی ننویسم

همه یادشونه کسی از فراموشش نمی کنه از مدتها قبل لباسها آماده

پولهای نو برای عیدی سفارش داده شده

پرده ها عوض شده خونه کاملا تکان داده شده

تازه

سفره ای با هفت سین خوشگل مهیا شده و همه دور اون جمع شدن تا سال رو به تحویل نزدیک کنن و دوباره از هم جدا بشن  


ولی خونه هایی بودن که فقط یک سین داشتن اسمش هم بوده سفره و فقط توش نون خالی می شد پیدا کرد  اونها هم براشون سال تحویل شد ، اما اگه کنار سفره دل اونها بشینی خیلی از خدا ممنون هستن و لب به شکایت وا نمی کنن ، سفره ای که اونها دارن توش صداقت (فرض کنین اولش سین هست) و چند تا سین دیگه هست که از خیلی 7 سین های دیگه قیمتی تره


اگه من یا تو هم کنار سفره همین ها بودیم به نظرت به خدا چی می گفتیم

می خندیدیم و از خدا برای همه زیبایی هایی که به ما داده تشکر می کردیم

یا ناراحت و غمگین بودیم که چرا خدا واقعا چرا ... و می گفتیم خدایا من شکایت دارم


خوب فکر کن اگه یک جمله زیبا به اون مغزت خطور کرد به یادگار مطلبی بنویس


شاید لازم باشه یه تحولی تو خودت ایجاد کنی


پ.ن 1 : اگه پست قبلی رو خوندی و هارد دلت بد سکتور نداره و می تونی فرمتش کنی و دوباره

ویندوز یا لینوکس نصب کنی این کار رو انجام بده


پ.ن.2 : به نظرت اگه کسی سین سکه رو نداشت سفره 7 سین اش قبوله !!!


------------

این هم نظر یکی از خوانندگان به نام رها


از هفت سین گفتی و سکه.
خیلی سفره ها بودند که سکه را داشتند ولی سعادت و خوشبختی را نداشتند.

خوش بودن احساس آرامش و خوشبختی و رضایت وقتی کنار سفره عید می نشینی

فقط به یک سین بستگی داره و اون سکه قلبت هست

بعضی ها سکه قلبشون مثل من زنگ زده که

اگه بجای هفت سین هفتاد سین هم داشته باشند خوشبختی را حس نمی کنند.

بعضی ها قلبشون روشنه و باصفاست. شاید کیمیای عشق و محبت قلبشون را طلایی کرده.
این جور آدما همون یه سکه طلایی قلبشون برای هفت سین کافیه تا سالشون به بهترین حال تحویل بشه.
خوش به حالشون