نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

از درد دندان تا درد دین

 

آقای دندانپزشک این دندان ِ ما درد می کند ؛ دیگه شبها با چند تا استامینوفن می خوابم ؛

همه فکر می کنند که کنار لپم یک آلو گذاشتم

آقای دکتر نمی تونم خوب درس بخونم

- دهانت را باز کن ببینم ؛ چرا این جوری شده ؛ دندان شما پوسیدگی دارد ؛ مسواک هم !!

   باید یک عکس بگیرم تا ببینم به ریشه رسیده یا نه ؟

آقای دکتر ؛ راه دیگر نداره ؟

  یعنی این وسایل جلوی میز شما  می خواهند به سمت دهان من روانه بشوند ؟!

...

- بله این عکس نشان می دهد که دندان شما باید عصب کشی بشود تا دیگه دندان شما احساس درد نکند

آقای دکتر ؛ یعنی من بی درد می شوم ؟!  خوبه پس باید بی درد شد  این بهترین راه حل هست .

                *                  *              *

مثل این که درد دین هم این جوری هست ؛ من خیلی از جوانها را می شناسم که درد دین دارند

چون اونها فهمیده اند که فساد و تهاجم فرهنگی داره به ریشه دین می رسد

خیلی از این جوان ها میگویند : باید عصب کشی کرد ؛ تعصب اصلاَ معنایی ندارد

خیلی ها هم می گویند : باید ریشه دین را برداشت

عده ای هم می گویند: باید ریشه درد دین را متخصص دوا کنه

و خیلی ها می گویند : دین که مثل دندان نیست ؛‌ اگر دین داشته باشی یک لحظه آرام نمی گیری 

بهترین راه اینه که :

 پیش کسی بروی که دین خدا به او سپرده شده و او کسی جز امام معصوم نیست دراین زمان ما هم گفته اند که

باید به فقها و دانشمندان دین مراجعه کنی  

--------

راستی دندان درد من هم داره خوب میشه

موفق باشید

 

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1385/10/13 ساعت 15:36

سلام

پیشاپیش عید سعید غدیر را تبریک میگم.

منتظر ت هستم.

http://www.picnews.blogfa.com/

سلام
عید سعید غدیر مبارک
جمکران دعاگوتون بودم.
به روزم. با یه دل جمکرانی......

سلام بر برادر بزرگوارم
میشه ریشه رو هم کشید اما باید متخصص این کار رو انجام بده. نمیدونم ریشه دین رو چطور خیلیها از ریشه درد تشخیص نمیدن!!
خدا به همه ما توفیق بندگی عنایت کند.
میلاد امام هادی علیه السلام رو هم بهتون تبریک میگم
به روزم
لا یَنَالُ عَهْدِى الظلِمِینَ
یا علی

نسیم 1385/10/16 ساعت 17:00 http://nasim313.blogfa

سلام
فرارسیدن عید سعید غدیر خم ،عید ولایت، را به شما تبریک می گم.
در غدیر خم اتفاق خیلی بزرگی افتاده. این روز عظمت و ابهت خاصی داره، متاسفانه من مطلب در مورد غدیر تا حالا ننوشتم، ولی خیلی دوست دارم بنویسم، ولی اول باید معرفتم نسبت به این روز بیشتر شود و بتوانم اون را خوب درک کنم.

نسیم 1385/10/16 ساعت 17:08 http://nasim313.blogfa

مطلبتون پر محتوا بود . تعبیر خوبی بود. انسان بی دین ، ریشه نداره ،عمق نداره، در برابر طوفانهای زندگی مقاومتش کمتر هست ، ولی دیندار حقیقی اینطور نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد