نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

یا حسین

 

عاشورا صحنه ای بود از انسانیت در مقابل همه سپاه شیطان

و اکنون یاد آن روز  یعنی

یاد همه انسانیت

یاد آن روز که می خواستند نامی از انسانیت نباشد و جوانمردی را در زیر چکمه های زور نابود کنند و

عطش انسانها را تا سراسر تاریخ سیراب نکنند

و معنای آزادی را صحنه زندگی محو کنند .

و این چنین بود که من و شما

به یاد آن روز هستیم

 

نظرات 13 + ارسال نظر
نوپا 1384/11/18 ساعت 12:24 http://www.taheri.blogsky.com

باسلام خدمت شما
ممنون میشوم نظر شما را در وبلاگم مطرح کنید
منتظرم

یاد آن روز را در ذهن خود می پرورانیم و حقیقتش را جاودانه خواهیم ساخت تا آ یندگان و نسل تشنه آگاهی به دانند معنای آزادی را و تبلور انسانیت را / اندیشه ات سبز محمد عزیز

سلام به من هم سر بزنید
یا علی

مجید 1384/11/26 ساعت 11:01

منظورت اینه که نظر دادی یا نظر داده شدی؟

ش 1384/11/28 ساعت 23:03 http://ava-happy.blogfa.com

سلام
مطالبه وبلاگت جالب بود .
موفق باشی ..... بای بای .

زهرا 1384/11/29 ساعت 00:46 http://zahra999.blogfa.com

حسین هم یه عدالت طلب بود و هم یه آزادی خواه...حسین جمع نقیضین این دو مفهوم غریب در تاریخ بود...و این چنین بود که من و شما به یاد آن روز هستیم!

سلام
و چه خوب میشد اگه باور میکردیم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا
اونوقت این تابلوی انسانیت رو همیشه با خودمون داشتیم
یا حق

سلام ... ممنون که به من سر زدی ... شعر زیبایی برام نوشته بودی ولی فکر کنم جواب تو ندانی باشه اشتباهی ندیدنی نوشته بودین ... قربانت رند تبریزی .... این شعرو هم تو عصر عاشورا گفتم ... امیدوارم خوشتون بیاد ....

غروب عاشورا



در این غروب زهرگین

و روشنی شرمگین

به روی خیمه های خون

نظاره می کند دلم

صدای شیحه های اسب

صدای گریه های عرش

ز هر طرف به سوی من

روانه می شود چو تیر

زمان امام خویش را

به کام ناکسان فروخت

به زیر تازیانه ها

بدون سر ، بدون تن

برای اعتقاد من

برای اعتلای من ...



رند تبریزی

سلام...ممنونم که تشریف اوردید....
عزیز این هم نمونه ای از اعتراض است
.......با سکوت قلم...
که خود نوعی فریاد بی صداست

وبلاگ بدی نداری ولی از عاشورا و داستانهای .... همه میدونن سعی کن مطالبی بزاری که دیگران هم استفاده کنن

سلام
اعتراف میکنم که من هم اونطور که باید تو این زمینه کار نکردم(البته خداییش بیشتر از یه کتاب در موردش میدونم تنها منبعم این کتاب نیست اما به نظر من ایشون عالی نوشتن)
ولی خرف اینه که اسلام یه سری اصول اصول عقلی و نقلی .به جرات میتونم بگم این مدل عزاداریا با هیچکدومش سازگار نیست.
ممنون از تذکرتون
التماس دعا
یا خق

امیر 1384/12/04 ساعت 19:56 http://essay.myblog.ir

درود...چه خوب شد که تاریخ برنمیگرده چون من نمیدونم در کربلا اگر بودم چه می کردم!!میترسم ...!!اگه شما آنجا بودید چه می کردید؟؟منی که نمازهام رو سر وقت نمیخونم!!دروغ گفتن برام مثل نقل نبات نمی دونم تو عاشورا چه می کردم!!خدایا بی شمار شکرت که من اون زمان نبودم!!!بدرود

مجید 1384/12/06 ساعت 03:43

محمد جان سلام. این دو تا موضوع روز خیلی مهم هستن. نمی‌خوای یه چیزایی راجع به اونا بنویسی؟ به یاد عاشورای هزاره سوم هم باش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد