نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

من خودم را گم کرده ام


چند روز پیش وقتی داشتم تو فضای ذهنم قدم می زدم،



ناگهان به یک آدم برخوردم خیلی قیافه عجیبی داشت



امّا می خندید یک نیشخند به من زد و رد شد



پشت کاپشنش نوشته بود:



من خودم را گم کرده ام هر کس خود من را پیدا کرد هر چه زودتر به من خبر بدهد



خیلی جالب بود یک آدمی هم پیدا شده بود که فهمیده بود خودش رو گم کرده



به فکر فرو رفتم و با لحن شکاکانه ای به خودم گفتم : تو چی ؟؟



دیدم من خودم رو با خیلی چیزهای که امروزه در این مدرنیته مطرح است جایگزین



کرده ام و تازه فکر می کنم بله دیگه ما خیلی کارمون درسته و حرف نداریم



به خودم گفتم : امروزه



خودم = پولم!!



خودم = لباسم و مقامم!!



خودم = حرفم و تفکرم!!



خودم = آنچه مردم می گویند : تا من این جوری باشم!!



خودم = این جوری که نمیشه ، مردم چی می گویند!!



خودم = کارم !!



امّا کسی به من نگفته بود



خودم = انسانیت،مردانگی،آزاد اندیشی



به خودم گفتم : از فردا باید همه آدمها رو بیدار کنم



باید مثل همون آدمه بنویسم پشت کاپشنم آقا من خودم رو گم کرده ام



امّا با حرف مردم چی کار میشه کرد ؟!!



نظرات 7 + ارسال نظر
الف 1385/04/29 ساعت 01:44 http://sarzamin-ir.blogsky.com/

سلام
متنتون زیبا بود .
ولی نیازی نیست کسی را آگاه کنی . شما خودت که آگاه باشی روی بقیه اثر بهتری میگذاری

بنام خدا
با سلام
احسنت تمام مطالبت رو تقریبا؛ سر سری نگاه کردم ...احسنت خیلی زیبا و بود و
واقعا؛ مطالبی بو که من دوست دارم
خیلی زیبا مطلب می نویسی.....
واقعا؛ آفرین.......نکته بین و تیز هوشانه ..
راهی برای خود شناسی این مطلبت خیلی زیبا بود
احسنت.

بله .....خودم = انسانیت،مردانگی،آزاد اندیشی

مجید 1385/04/29 ساعت 11:36

این مساله خود خیلی چیز مهمیه. ولی سوال مهم برای من اینه که <خود> یعنی چی؟

پارسا 1385/04/29 ساعت 12:07 http://fiction.blogsky.com/

سلام

ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدی
نمی دانم هست نسخه اینترنتی یا نه.

بازم ممنون

سلام

ببخشید که به خاطر مشغله ها دیر خدمت رسیدم.

خیلی خوبه. آفرین
لینکتون می کنم ، دوست داشتید لینکم کنید
هر هفته به روز می کنم یادتون نره که بیاید.
اللهم عجل لولیک الفرج

خداوندا پیروزی را نصیب رزمندگان اسلام و حزب الله لبنان بگردان. آمین

محمد 1385/06/21 ساعت 20:12 http://naqd.parsiblog.com

سلام علیکم! قدیمها دانشمندها کلا روی زمین دو نوع زندگی رو میشناختن:! اولیش بهش میگفتن:‌انگلی که وجودش بسته به وجود دیگرانه و دومی: میزبانی که وجود دیگران به وجودش بیشتر بستگی داره. اما همه ی این حرفها چرته! چون موجودات روی زمین کلا دو نوعن: یه گروه که از خدا راضی هستن و یه گروه که از خودشون راضی هستن!
کمی بیشتر به خودمون اعتقاد داشته باشیم خیلی اتفاقای خوب خوب میفته.

محمد 1385/07/05 ساعت 11:44 http://naqd.parsiblog.com

سلام علیکم!
بالاخره یا حرف مردم یا حرف خدا! باید فقط یکی رو انتخاب کرد. حتی اگه حد وسط رو انتخاب کنی باز هم حرف مردم رو انتخاب کردی نه حرف خدا. حد وسطی وجود نداره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد