نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

نقطه سر خط

شخصی-فرهنگی- علمی

Self-Monitoring یا خود پمایشی یا نظارت بر خود

تو این ماه خدا گفتیم یک کم هم از باب معلومات و روان شناسی بگیم

به نظرم موضوع نظارت بر خود در زمینه های زیادی مورد بحث قرار می گیرد


ترجمه ساده و فنی آن می شود


فنی در مشاهده که طی آن خود افراد رفتارها، افکار یا هیجاناتشان را (از لحاظ زمان وقوع، فراوانی، شدت و مدت وقوع) ثبت می کنند یا گزارش می کنند


1- مباحث روانشناسی و رفتار درمانی که مبتنی بر نظریات روان شناختی هست مانند درمان اضطراب

مثلا فواید خود نظارت گری در مردان و زنان

فواید خود ـ نظارت‌گری برای مردان و زنان در کار گروهی و تعارضهای دوگانه‌

Flynn, F., J., & Ames, D. R. )2006(. What's good for the goose may not be as good for the gander: The benefits of self-monitoring for men and women in task groups and dyadic conflicts. Journal of Applied Psychology, 91(2), 272-281.

2- مباحث پزشکی که فرد باید یک سری کارهای کنترلی انجام دهد مثلا کنترل قند خون که تحقیقات علمی هم اثر این موضوع را به خوبی اثبات کرده است

حتی بسیاری از پزشکان بر این عقیده اند که چنانچه بیمار از روش نظارت بر خود استفاده کند

دکتر راحتتر می تواند دوز داروها را برای او کم یا زیاد کند و در نتیجه اثر بخشی درمان بالاتر خواهد بود

3- برنامه ریزی درسی که برای خودم نیز جالب بود

جدول برنامه ریزی خود کنترل اسکینری


4- مدیریت کنترل پروژه و مدیریت زمان 


و شاید در بسیاری از علوم دیگر کاربرد داشته باشد


اما حرف من همین یک کلمه هست


این ماه که ماه دعوت مخصوص خدا هست برای همه بنده هاش

خدا گفته سفره بخشش من باز هست بیایید از من بخواهید

ما هم بیایم این نظارت بر خود رو در خودمون تقویت کنیم


حالا که می خوایم یک کم نظارت داشته باشیم بر خودمون باید حواسمون رو جمع کنیم

یک کوچولو تلنگر بزنیم به خودمون


بیایم تا قبل از شب قدر یه لیست بنویسیم هر چی می خوایم از خدا

اونهایی که برامون مهمه کنارش یه قول بنویسیم که اگه خدا بهمون خواسته ما رو داد

ما هم یک کاری کرده باشیم 

سعی کنیم با اونهایی که قهر کردیم آشتی کنیم

موقع مشکلات و سختی ها بخندیم و تحمل کنیم


چند کلمه ای من هم حرفهام رو به خدا بگم


خدایا می دونم من که خیلی کارم درست نیست مثل اون بنده های خوبت هم که نیستم

اما اومدم در خونه تو دستهام بردم بالا گفتم آهای خدا آهای خدا

بنده ات رو نگاه کن دیگه

وضعش رو براه نیست کارش رو بنداز دیگه


خلاصه هوام رو داشته باش

راستی خدا می دونم چون زیاد خوب نیستم باید از اون بنده های کار درست بخوام که هوای من رو داشته باشن من هم اهل بیت پیامبر مهربانی رو آوردم به پیشگاه تو که هوام رو داشته باشی


مطالب مرتبط :

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت اول

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت دوم

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت سوم

مناجات یک کاربر مجازی با خدا قسمت چهارم


اجازه دادی بخوانمت     ممنون


قصه ما و ارتباط با خدا

نظرات 12 + ارسال نظر

بنام خدا
سلام
پس ای گروه مومنان** فَاقْرَؤُا ما تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ**زیرا قرآن مایه شفا و هدایت و رحمت برای مومنین است.قرآن شفای آنجه در سینه هاست می باشد. شفا لما فی الصدور است.دردهایی که در سینه و دل انسان است همان آلودگیهای روحی و معنوی است که باعث بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی می شود.

سلام...
خیلی پیشنهاد خوبی بود...
حالا ما هم باید بشینیم یه لیست تهیه کنیم از اون هایی که می خوایم از خداجون!
آخدا...
تو کریمی دیگه...ما هم این اهل بیت پیامبر مهربانی صلوتک علیهم رو آوردیم تا به واسطه اونا یه خیری به ما برسونی...
هم تو خوب می دونی و هم من خوب می دونم که من کی ام!
اما تو کریمی دیگه...با کریمان کارها دشوار نیست...
حالا اگه من ظرف گداییم رو دراز نکردم تقصیر از منه...
گر گدا کاهل بود تقصیر صاحب خانه چیست...؟
خلاصه اینکه موندم همه همه خواسته هامو ازت بخوام...
راستش خجالت می کشم بعضی از این خواسته های کوچولو رو از توی بزرگ بخوام...
چه کنم خدا...آخه من که جز تو کسی رو ندارم...و کسی رو نمی شناسم که خواسته هامو برآورده کنه...
مطمئن باش اگه میشناختم می رفتم پیش اون...
اما خداجون...چون نمی شناختم و بی کس بودم اومدم پیشت...
حالا این منم و این تو و این صفت کریمی ات...
بر من ببار ای مهربان!

خیلی عالی بود ممنون از نظرتون استفاده کردم

سلام
اولا التماس دعا
دوما دیگه از ما خبر نمی گیرین
قبل از حرفای بالا التماس دعای فرج
نهایتا بدرود

سلام
مطلب جالبی بود و همین طور پیشنهادی جالب تر!
توی این روزها و شب های عزیز به یاد ما هم باشید
التماس دعا

حتما ممنون که لطف کردین و اومدین

soosan 1388/06/07 ساعت 22:24

salam
mese hamishe ba mafhum va jaleb bud
be omide einke hamishe paydar bemuni (:
eltemase doa

سلام
من فکر میک نم مثل درخت، محصولاتشو و نتیجه شو برای بشر بنویسید خیلی بهتر و موثرتره

این جوری دیگه کسی زحمت فکر کردن رو هم نمی دهد به خودش

حقیر 1388/06/08 ساعت 04:45

به جا و آموزنده

باز آ باز آ هر آنچه هستی باز آ
گر کافر و گبر و بت پرستی باز آ
این درگه ما درگه نومیدی نیست
صد بار اگر توبه شکستی باز ا
سعید ابوالخیر
موفق باشید التماس دعا

با سلام
چه خوب می شد اگه ما ادما وقتی یه صفحه از عمرمونو می گذروندیم بر می گشتیم عقب یه نگاهی می کردیم ببینیم چی از اب در اومده! منظم و تمیزه یا خط خطی و ... ولی من از خدا...
خدا جون خودت منو خوب میشناسی میدونی که خنده و گریم معلوم نیست میدونی که یه وقتهایی انقدر بهت نزدیک میشم که وجودتو با تمام وجود بی وجودم حس می کنم یه وقتهایی هم اونقدر از تو دور میشم که یادم میره از کجا اومدم و به کجا میرم! ولی خدا جون بهم این توانایی رو بده که بتونم انسانی زندگی کنم این توانایی رو بده که جلوی ادم های خوبت شرمنده نباشم این نیرو را بهم بده که دیگه از این جا به بعد تمام صفحه های عمرمو تمیزو مرتب برم جلو
امیدم به توست تنها تو...

با سلام
به روزم

سلام عزیز!
شما در مورد مطلبی که نوشته شده در بلاگم نظر دادین!
من از بلاگ شما نگرفتم که بدونم واسه شما بوده!!
پایین اونم اسمی ننوشته بود که بنویسم!
من مقصر نیستم!
این چیزها هم دیگه عادی شده!!
فکر می کنی مطالب منو کم کسی کش رفته؟!
باید تفکرت این باشه که مردم به خوانن و درشون تاثیر بذاره !
این دیگه فرقی نمی کنه که کی نوشته!
روزه هات قبول !

واقعا که

تلفیق قشنگی از نظریه اسکینر و معنویت بود!دست مریزاد.
راستی من شما رو لینک کردم.مانعی نداره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد